De inzet van ervaringsdeskundigheid binnen cliëntondersteuning is niet alleen van grote waarde voor de inwoner, maar ook voor de betrokken organisaties en gemeenten. Maar hoe zet je ervaringsdeskundigheid goed in en hoe positioneer je deze rol binnen de organisatie? Ervaringsdeskundigen en coördinatoren delen hun inzichten uit de praktijk.

Ervaringsdeskundigheid vult de professionaliteit binnen de gemeente aan, zo stelt Jeroen de Haan-Rissmann, senior ervaringsdeskundige bij Movisie. ‘Als gemeente win je aan tijd en duurzaamheid omdat mensen vaak veel breder worden gezien en geholpen dan alleen aan de oppervlakte.’ De ervaringsdeskundige cliëntondersteuner biedt de inwoner (h)erkenning en perspectief en heeft een radar voor ‘de vraag achter de vraag’.

https://www.movisie.nl/artikel/ervaringsdeskundigheid-binnen-clientondersteuning

WWZ logo liggend
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.